Bérszámfejtés - Gyakran ismételt kérdések

Bérszámfejtés - gyakran ismételt kérdések

Az alábbiakban a bérszámfejtés és munkaügyi szolgáltatásainkkal kapcsolatosan leggyakrabban felmerülő kérdéseket szedtük csokorba. Amennyiben további kérdései lennének örömmel válaszolunk rá, kérjük írjon nekünk.


Csak év végén lehetséges bérszámfejtés szolgáltatót váltani?

Nem, a bérszámfejtés szolgáltató váltás az év bármely szakaszában megtehető. Amennyiben évközi bérszámfejtés váltás mellett dönt, cégünk vállalja a zökkenőmentes átadás-átvételt.

Mennyire bonyolult a bérszámfejtés szolgáltató váltás?

Ez egy egyszerű folyamat. Első lépésként felkeressük leendő ügyfelünket, hogy részletesen átbeszéljük a bérszámfejtéssel kapcsolatos legfontosabb kérdéseket. Az átvételhez szükség van a munkavállalók személyi anyagaira és bérkartonjaira. Az adatok átadás-átvételének nagy részét  elektronikus formában szoktuk lebonyolítani.

Amennyiben Ön igényli, ill. hozzájárul készek vagyunk korábbi bérszámfejtés szolgáltatójával közvetlenül felvenni a kapcsolatot és lebonyolítani az átadás-átvételt.

Mennyi időt vesz igénybe a szolgáltató váltás?

Ez elsősorban az adott céggel kapcsolatban felmerülő bérszámfejtési teendők összetettségétől és a munkavállalók számától függ. Alapesetben a váltás 1 hónapon belül gond nélkül lebonyolítható.

Van-e a bérszámfejtés szolgáltatásnak induló költsége?

Nincs, az adatok átvételét, migrálását általában könnyedén megoldjuk. Speciális esetben, ha pl. több hónapra történő visszamenőleges számfejtést kell végezni, akkor az azzal kapcsolatos költségeket már a szerződéskötés előtt egyeztetjük és a szerződésben is rögzítjük.

Milyen szolgáltatásokat nyújtunk a bérszámfejtés keretében?

  • Bérszámfejtés és a bérjegyzékek, rendszeres havi kimutatások elkészítése;
  • Munkaügyi nyilvántartás vezetése;
  • Egészségbiztosítási ellátások igénylése (táppénz, stb.);
  • Könyvelési feladás elkészítése;
  • Belépő - kilépő munkavállalókkal kapcsolatos adminisztrációs feladatok ellátása;
  • Havi adatszolgáltatás NAV felé (XX08-as bevallás);
  • KSH adatszolgáltatások;
  • Adatszolgáltatás a nyugdíjbiztosító felé.

Milyen további szolgáltatásokat nyújtunk a bérszámfejtéshez kapcsolódóan?

  • TB kifizetőhely;
  • Bérszámfejtést támogató adminisztráció (munkaszerződések, megbízási szerződések, munkaügyi jegyzőkönyvek elkészítése, stb.);
  • Bérszámfejtési tanácsadás (vezetői tanácsadás, döntéstámogatás, stb.);
  • Éves SZJA bevallások elkészítése.

A bérjegyzékek milyen formában igényelhetőek?

Milyen formában igényelhetőek az egyes listák?

  • PDF
  • Excel (XLS)
  • CSV
  • Word
  • TXT
  • HTML

El tudja végezni a Bilance Kft a munkavállaló havi bérének utalását a számlavezető bank felé?

Természetesen igen. Amennyiben ügyfelünk rendelkezik saját elektronikus utalási rendszerrel, akkor import utalási állományt készítünk minden bérszámfejtést  követően a munkavállalók havi bér átutalásairól, esetleges letiltásairól, így a munkáltató néhány gombnyomást követően egyszerűen el tudja utalni a havi béreket.

Bizonyos banki utalási rendszerek lehetőséget nyújtanak arra is, hogy a korlátozott jogosultság birtokában feladjuk az utalandó tételeket a banki rendszer számára, majd azok utalását egy jóváhagyással közvetlenül a munkáltató kezdeményezi.

Amennyiben nem rendelkezik megfelelő infrastruktúrával, akkor - harmadik lehetőségként - vállaljuk az utalási rendszer bármely irodánkban történő telepítését, ill. hozzáférés biztosítását.

A különböző bevallásokat ki nyújtja be az illetékes hatóságoknak?

Ez megállapodás kérdése. Ügyfeleink nagy része meghatalmaz bennünket ezzel, de van aki saját maga továbbítja az általunk összeállított bevallásokat, bejelentőket.