English
Deutsch
Magyar
Bérszámfejtés - Gyakran ismételt kérdések

Az alábbiakban a bérszámfejtés és munkaügyi szolgáltatásainkkal kapcsolatosan leggyakrabban felmerülő kérdéseket szedtük csokorba. Amennyiben további kérdései lennének örömmel válaszolunk rá, kérjük írjon nekünk.
Csak év végén lehetséges bérszámfejtés szolgáltatót váltani?
Nem, a bérszámfejtés szolgáltató váltás az év bármely szakaszában megtehető. Amennyiben évközi bérszámfejtés váltás mellett dönt, cégünk vállalja a zökkenőmentes átadás-átvételt.
Mennyire bonyolult a bérszámfejtés szolgáltató váltás?
Ez egy egyszerű folyamat. Első lépésként felkeressük leendő ügyfelünket, hogy részletesen átbeszéljük a bérszámfejtéssel kapcsolatos legfontosabb kérdéseket. Az átvételhez szükség van a munkavállalók személyi anyagaira és bérkartonjaira. Az adatok átadás-átvételének nagy részét elektronikus formában szoktuk lebonyolítani.
Amennyiben Ön igényli, ill. hozzájárul készek vagyunk korábbi bérszámfejtés szolgáltatójával közvetlenül felvenni a kapcsolatot és lebonyolítani az átadás-átvételt.
Mennyi időt vesz igénybe a szolgáltató váltás?
Ez elsősorban az adott céggel kapcsolatban felmerülő bérszámfejtési teendők összetettségétől és a munkavállalók számától függ. Alapesetben a váltás 1 hónapon belül gond nélkül lebonyolítható.
Van-e a bérszámfejtés szolgáltatásnak induló költsége?
Nincs, az adatok átvételét, migrálását általában könnyedén megoldjuk. Speciális esetben, ha pl. több hónapra történő visszamenőleges számfejtést kell végezni, akkor az azzal kapcsolatos költségeket már a szerződéskötés előtt egyeztetjük és a szerződésben is rögzítjük.
Milyen szolgáltatásokat nyújtunk a bérszámfejtés keretében?
- Bérszámfejtés és a bérjegyzékek, rendszeres havi kimutatások elkészítése;
- Munkaügyi nyilvántartás vezetése;
- Egészségbiztosítási ellátások igénylése (táppénz, stb.);
- Könyvelési feladás elkészítése;
- Belépő - kilépő munkavállalókkal kapcsolatos adminisztrációs feladatok ellátása;
- Havi adatszolgáltatás NAV felé (XX08-as bevallás);
- KSH adatszolgáltatások;
- Adatszolgáltatás a nyugdíjbiztosító felé.
Milyen további szolgáltatásokat nyújtunk a bérszámfejtéshez kapcsolódóan?
- TB kifizetőhely;
- Bérszámfejtést támogató adminisztráció (munkaszerződések, megbízási szerződések, munkaügyi jegyzőkönyvek elkészítése, stb.);
- Bérszámfejtési tanácsadás (vezetői tanácsadás, döntéstámogatás, stb.);
- Éves SZJA bevallások elkészítése.
A bérjegyzékek milyen formában igényelhetőek?
- Hagyományos nyomtatott formában
- Nyomtatva ablakos borítékban
- PDF formátumban email útján
- Jelszóval védett PDF formátumban email útján
Milyen formában igényelhetőek az egyes listák?
- Excel (XLS)
- CSV
- Word
- TXT
- HTML
El tudja végezni a Bilance Kft a munkavállaló havi bérének utalását a számlavezető bank felé?
Természetesen igen. Amennyiben ügyfelünk rendelkezik saját elektronikus utalási rendszerrel, akkor import utalási állományt készítünk minden bérszámfejtést követően a munkavállalók havi bér átutalásairól, esetleges letiltásairól, így a munkáltató néhány gombnyomást követően egyszerűen el tudja utalni a havi béreket.
Bizonyos banki utalási rendszerek lehetőséget nyújtanak arra is, hogy a korlátozott jogosultság birtokában feladjuk az utalandó tételeket a banki rendszer számára, majd azok utalását egy jóváhagyással közvetlenül a munkáltató kezdeményezi.
Amennyiben nem rendelkezik megfelelő infrastruktúrával, akkor - harmadik lehetőségként - vállaljuk az utalási rendszer bármely irodánkban történő telepítését, ill. hozzáférés biztosítását.
A különböző bevallásokat ki nyújtja be az illetékes hatóságoknak?
Ez megállapodás kérdése. Ügyfeleink nagy része meghatalmaz bennünket ezzel, de van aki saját maga továbbítja az általunk összeállított bevallásokat, bejelentőket.